TREND PICKS

 
 


Francq Colors is een Antwerpse trend studio onder leiding van Hilde Francq die research doet naar sociologische tendensen en ditvertaalt naar kleurenpaletten, materialen, patronen, texturen enz. Dit volledige research wordt tweemaal per jaar gebundeld in onze Color Trend Reports, die als ware inspiratiebron dienen bij de ontwikkeling van producten. Daarnaast bieden wij o.a. trendconsulting en marketing supportaan, en organiseren we geregeld workshops en lezingen. 

Wij stellen graag ons 'Trend Picks' project voor, ons antwoord op het gebrek aan mooie rechtenvrije beelden om online in te zetten. Bedrijven die deelnemen, krijgen maandelijks een reeks beelden die hun producten in de kijker zetten, per maand aangepast aan de kleuren-, materialen-, patronen-, en textuurtrends van dat seizoen. Zij ontvangen dus maandelijks visueel sterke, on-trend beelden van hun producten in diverse settings, geleverd met bijhorende teksten om een echt coherent verhaal te vormen. 

Hoe gaan we te werk?

Verschillende bedrijven zijn al ingeschreven voor Trend Picks. Wij groeperen uw bedrijf met een drietal andere bedrijven, om een cluster te vormen van bedrijven wiens producten mooi en logisch aansluiten bij elkaar, maar ook geen concurrenten zijn. In samenspraak met u, selecteren wij vervolgens maandelijks, per shoot en per trendthema, enkele producten uit uw catalogus. De gekozen producten worden per cluster samengebracht en geshoot in 5 verschillende settings om elke maand visueel diverse beelden te garanderen. U krijgt alle beelden van de shoot te zien (+-20), waaruit u zelf 10 beelden uit mag kiezen die u erna vrij digitaal inzet. Over captions en hashtags hoeft u uw hoofd ook niet te breken, want die leveren wij gewoon met de beelden aan.

 
Trend Picks.jpg
 

Waarom meedoen?

U krijgt elke maand 10 volledig nieuwe, on-trend beelden van uw producten met bepaalde kleurencombinaties en materialen die u consument gegarandeerd zullen aanspreken/interesseren/intrigeren, met bijhorende teksten en hashtags die een echt verhaal vertellen. De bedrijven in een cluster vernoemen elkaars producten ook bij het delen van de beelden op sociale media en website, waardoor uw bedrijf en uw producten gezien worden door het samengetelde bereik van uw groep: geweldige reclame dus zonder echt reclame te zijn.